Łączna liczba wyświetleń

36. Wywiad 1


Wywiad 1
POUFNE!
21 lat
Czas realizacji: 4 dni
17.03.2015 r. – 20.03.2015 r.
Uwaga!
W celu ochrony danych wrażliwych i zapewnienia pełnej anonimowości zabrania się kopiowania treści w jakikolwiek sposób w części lub całości z każdego wywiadu.
1
Czy temat, który chcę z Tobą porozmawiać w wywiadzie jest  dla Ciebie delikatny? 
Nie, nie jest delikatny. Pytaj, pytaj.
2
W jaki sposób dowiedziałeś się o wyniku pozytywnym?
Czy były to badania kontrolne, czy przypadkowo?
Badania kontrolne. Regularnie się badałem. Myślałem, że ten test to formalność, a tu…
3
Czy często robiłeś badania kontrolne?
Nie często. To był mój 3.

[Autor bloga: Jeśli ktoś ma częste kontakty seksualne z różnymi osobami, to badania też powinien robić częściej.]
4
Czy z perspektywy czasu poleciłbyś, żeby takie badania robić i jak często?
Tak. Poleciłbym robić takie badania co 3 miesiące jeśli ma się kontakty seksualne z innymi osobami. Tym bardziej jeśli nie mamy stałego partnera seksualnego.
5
W profilu informujesz o obecności wirusa HIV w Twoim organizmie.
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że musiałeś powiedzieć to osobiście?
Jeśli tak, to komu powiedziałeś?
Powiedziałem mojemu byłemu partnerowi, żeby też się ewentualnie przebadał i chirurgowi szczękowemu. Moja przyjaciółka też wie.
6
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że ktoś komuś powiedział o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie, nikt nikomu nie powiedział. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo.
7
Pamiętasz ten dzień w którym otrzymałeś informację o wyniku?
Jak wtedy zareagowałeś?
Kiedy to było?
Mam bardzo silną osobowość, o swojej chorobie dowiedziałem się w styczniu 2014 r. Od grudnia do lutego spotkało mnie więcej nieszczęść niż kiedykolwiek wcześniej w moim życiu. Nie będę Ci opowiadał szczegółowo… [część poufnej wiadomości usunięto].
Jednak ani przez chwilę się nie załamałem i na przekór temu wszystkiemu szedłem do przodu. Im bardziej życie mnie gnoiło przez ostatni czas, tym ja bardziej uparcie szedłem do przodu.                                                                                           
Jak zareagował o wyniku? Czytaj poniżej...
8
W jaki sposób przekazano Ci informację o wyniku?
Jak wyglądało przekazanie informacji słownej o wyniku?
To akurat było straszne...
Najgorsze w tym wszystkim. Robiłem badania w szpitalu w Warszawie na ul. Koszykowej. Gdy poszedłem po odbiór Pani doktor pyta mnie jakiego wyniku się spodziewam?
Ja odpowiedziałem, że nie mam pojęcia, a ona, że wyszedł pozytywny i  muszę udać się do szpitala wolskiego i oni się mną tam zajmą. Dała mi nr telefonu i kazała umówić wizytę i tyle! To był piątek godzina 13. Wychodząc od tej Pani doktor usiadłem i się popłakałem. Po 5 minutach ogarnąłem się i zadzwoniłem tam. Pani mi mówiła, że wolny termin jest we wtorek. Przez 3 dni nie miałem żadnej informacji o tym co będzie ze mną dalej. To były właśnie te najgorsze 3 dni mojego życia i chyba jedyne, gdzie się trochę załamałem... Straszne, myślę, że to powinno zupełnie inaczej wyglądać... Ludzie,  którzy dowiadują się o czymś tak strasznym nie powinni być pozostawieni samym sobie przez 3 dni... Ja ze swoją osobowością jakoś dałem radę... Jednak muszą to przeżywać osoby słabsze...
9
Czy po odebranie wyniku poszedłeś sam?
Tak, byłem sam, w biegu przed pracą poszedłem je odebrać.
10
Czy jesteś wyoutowany?
Czy ktoś wie o Twojej orientacji seksualnej?
No parę osób wie. Mam dwóch rodzonych braci, oni wiedzą. Ale rodzice nie wiedzą. W pracy wiedzą wszyscy.
11
Czy osobiście pierwsze komuś powiedziałeś o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Mojemu byłemu chłopakowi.
12
Same badania jak przebiegają? 
Gdzie należy się zgłosić?
Czy są płatne?
Ile czeka się na wynik?
Trzeba w necie znaleźć miejsca badań. Badania są darmowe, tak jak lekarstwa na HIV. Czeka się około tygodnia. Czasem są dostępne szybkie badania, gdzie czeka się 1 dzień. Na podstawie wyników badań ustalono dla mnie lekarstwa.
13
Czy wpływ na Twoje zakażenie miał kontakt seksualny?
Czy wiesz jaką drogą doszło do zakażenia?
Tak - kontakt seksualny.
14
Czy wiesz w jakiej sytuacji doszło do zakażenia?
Po prostu raz uprawiałem seks bez zabezpieczenia - bez prezerwatywy.
15
Od jakiego czasu jesteś zobowiązany na leczenie z wirusem HIV?
Od stycznia 2014 r.
16
Czy wirus HIV w jakimś stopniu człowieka uczy?
Jeśli tak, to czego nauczył już Ciebie?
Mnie nie nauczył niczego nowego.
17
Czy po Twoim wyglądzie można poznać, że jesteś zakażony wirusem HIV?
Czy wirus HIV wpływa na Twój wygląd w ogóle?
Chyba nie. Ja tam różnicy żadnej nie widzę.
18
Czy w jakimś stopniu wirus HIV jest dla Ciebie odczuwalny?
Leki są dość duże i czasem w gardle staną... No i trudniej chłopa znaleźć. Tak to, to nie.
19
Czy przed zakażeniem wirusem HIV wiedziałeś coś o tym wirusie?
Tyle co teraz. Nie wnikam jakoś dokładnie w tą chorobę. Im mniej wiem, tym dłużej żyje.
20
Czy uczysz się i dowiadujesz każdego dnia o wirusie HIV, żebyś umiał z nim żyć?
Tak szczerze to przed i po zakażeniu wiem dokładnie tyle samo. Mówię tu raczej o sprawy ze strony medycznej, nie obchodzi mnie raczej. Żyję tak jak żyłem, z taką małą zmianą, że wieczorem przed spaniem biorę 3 tabletki.
HIV jest na tyle dziwną chorobą, że nie widać jej objawów, mam ręce, mam nogi, nic mi nie odcięli i to jest zaje...<cenzura>. Są bardziej drastyczne choroby np. stwardnienie rozsiane, gdzie umierasz z bólu i bardzo często nie możesz chodzić...
21
Czy dużo czasu poświęcasz na swoją edukację o wirusie HIV?
Nie.
22
Z jakich stron www korzystasz w celu edukacji o wirusie HIV?
Nie czytam stron www w celu edukacji.
23
Czy korzystasz również z forum w celu popisania z kimś zakażonym wirusem?
Nie.
24
Zakazić się może każdy!
Czy przed zakażeniem w Twoich myślach było to, że Ty też możesz?
Tak oczywiście. Dlatego wcześniej robiłem badania.
25
Czy masz tyle lat, ile wpisane w profilu?
Jaka jest Twoja orientacja seksualna?
Jaka jest Twoja rola w seksie?
Tak, mam 21 lat.
Jestem homoseksualny.
Rola w seksie: uniwersalny.
26
Czy użytkownicy fellow piszą do Ciebie z propozycjami o spotkanie?
Tak.
27
Jaka grupa wiekowa użytkowników fellow pisze do Ciebie z propozycjami spotkania?
Nie jest to określona grupa. Są to osoby młode i starsze, aktywne i pasywne, chore i zdrowe. Nie da się określić grupy, którzy piszą do mnie.                                
Zakładając profil,  gdzie wiadomo, że mam HIV nie spodziewałem się takiej reakcji ludzi, jest to straszne, że piszą do mnie osoby zdrowe z pytaniem czy się umówię z nimi na sex. Piszą też osoby, gdzie po profilu widać, że szukają przygody, a nie wspominają, że są chore.                                                                                                          
Ja w obecnej sytuacji naprawdę wolę spotkać się z osobą która ma HIV, ponieważ przynajmniej mam pewność, że nie ma ona innych chorób wenerycznych. Nigdy bym nie pozwolił sobie na sex ze zdrową osobą, ponieważ bałbym się, że mogę ją zarazić HIV, albo ona może mnie zarazić np. kiłą. Jest to straszne, że ludzie się nie badają, nawet raz na jakiś czas. Tym bardziej, że pier…<cenzura> się na potęgę w gumie i bez. Myślę również, że jest zbyt mała świadomość ludzi na tą chorobę.
Objawów nie miałem żadnych…, nawet opryszczki…
28
Czy wirus w jakimś stopniu zmienił Twoje życie osobiste lub zawodowe?
Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że wirus nie zmienił mojego życia pod żadnym względem.
29
Dlaczego społecznie ludzie odczuwają lęk na informację, że ktoś jest nosicielem wirusa HIV lub przed wirusem HIV?
Czy Ty też tak miałeś przed zakażeniem?
Nie, nie miałem tak. Ludzie się boją tego co nieznane. Jest to spowodowane brakiem informacji, zbyt małą świadomością ludzi na ten temat. Brakiem edukacji ludzi młodych w szkołach…
30
Wiesz więcej, ryzykujesz mniej!
Czy swoją wiedzę o wirusie przed zakażeniem odnosiłeś też do siebie?
O HIV wiedziałem od dawna bardzo dużo i to mi wystarczy. Wiem co to jest za wirus, w jakim stopniu jest niebezpieczny i wiem jak to ogólnie działa, staram się nie świrować na punkcie mojej choroby.
Tak. Moja wiedza na ten temat nie jest mała. To nie jest tak, że o tym wirusie nie wiedziałem nic. Zawsze byłem przezorny. Jednak jak widać, to było za mało, ale jednak, to nie było przez brak wiedzy tylko przez głupotę – ryzykowne zachowanie.
31
Czy podczas swojej szkolnej edukacji przez te lata edukatorzy przekazali Ci wystarczającą wiedzę o wirusie HIV?
Nie. W dzień Światowej Walki z HIV był apel i pier… <cenzura> na temat HIV, którego nikt nie słuchał.
32
Czy w przyszłości będziesz chciał stworzyć związek z mężczyzną?
Czy będzie to osoba pozytywna?
Tak chcę. I raczej będzie to osoba z plusem. Niczego staram się nie zakładać.
33
Jak społecznie reagują użytkownicy fellow na Twój profil wiedząc, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Jak zwykle. Ofertami seksualnymi. Chodź są i tacy co piszą, że będzie wszystko dobrze. Nie spotkałem się z dyskryminacją.                                                                         
To jest mile jak ludzie tak piszą. Chodź faktycznie jest to trochę bez sensu. Bo w sumie co ma być lepiej? Choroby się nie pozbędę.
34
Czy w jakimś stopniu byłeś dyskryminowany przez służbę zdrowia ze względu, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Służba zdrowia pozostawia wiele do życzenia, ale wszyscy starają się być mili i wyrozumiali. Z niczym takim się nie spotkałem.
35
Czy opieka zdrowotna przy nosicielstwie wirusa HIV jest wg Ciebie kompleksowa?
Opieka zdrowotna nie jest kompleksowa. wiele badań nie może być wykonane w jednym szpitalu.
36
Twoim zdaniem Polska jest krajem tolerancyjnym ze względu na orientację i nosicielstwo wirusa HIV?
Nie, i nie mam nic do dodania, zostawię to bez komentarza.
37
O jakich drogach zakażenia każdy szczególnie powinien pamiętać?
Czy mając stałego partnera lub będąc w związku należy się również zabezpieczać?
O wszystkich. Każdy kontakt seksualny jest ryzykowny.
Tak to ważne, ponieważ wirus HIV może mutować – może dojść do nadkażenia, a to staje się niebezpieczne dla obu osób zakażonych. Jeśli chodzi o osoby niezakażone, to również warto się zabezpieczać, ponieważ nigdy nie wiemy czy nasz partner nie uprawia seksu z innymi mężczyznami.
38
Jak się czujesz psychicznie i fizycznie w skali od 1 do 10 (10-rewelacyjnie)?
W skali od 1 do 10 na 8,5.

[Autor bloga: Pod każdym względem?]
Tak.
39
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla nowych użytkowników fellow?
To jest nowych pokoleń, które wkraczają w ten świat?
Przede wszystkim, żeby szanowali swoje zdrowie. Żeby nigdy się nie pier… <cenzura> na lewo i prawo,  żeby się zabezpieczali, ponieważ nawet młode osoby mogą być zakażone. Nie tylko wirusem HIV.  Taki standardzie, co niby wszyscy wiedzą, a jednak nie do końca przyswajają tą myśl.
40
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla wszystkich użytkowników fellow, a także swoim rówieśnikom?
Chyba nie…
[Autor bloga: Mam uznać to za odpowiedź do danego pytania?]
Tak.

[Autor bloga: Jak należy postępować w przypadku poznania nowej osoby, która z czasem staje się naszym partnerem? Wymagać wtedy aktualnych badań lub zrobić jednocześnie?]
Oczywiście, że należy wymagać badań. Spotkania nie muszą kończyć się w łóżku, żeby było przyjemnie,  a gdy już wiemy, że będziemy szli z taką osobą do łóżka, lepiej wcześniej udać się na randkę do szpitala i zrobić badania, będzie to o wiele bardziej przyjemniejsze.

[Autor bloga: Czy osoby, które spotykają się tylko na seks powinny wymagać aktualnych badań lub zawsze się zabezpieczać?]
Przede wszystkim osoby, które umawiają się na sex nie powinny tego robić. Powinny znaleźć sobie stałego partnera seksualnego i wtedy oboje powinni się przebadać, należy pamiętać o tym, że badanie na przeciwciała jest skuteczne po 3 miesiącach od ryzykownego stosunku.
DBASZ O SWOJE ZDROWIE?
Twoje badanie:
3 miesiące wstecz <- Pobranie z palca
2 tygodnie wstecz <- Pobranie z żyły 

Regulamin wywiadu
1. Przystępując do wywiadu wybrany Użytkownik Fellow udzielił go dobrowolnie, bezpłatnie na potrzeby bloga Wszystko o Fellow www.wszystko-o-fellow.blogspot.com, którego właścicielem jest Karol Carl. 
2. Autor bloga zaprosił do udzielenia wywiadu 10 wybranych osób spośród wszystkich Użytkowników Fellow zakażonych wirusem HIV.
3. Użytkownik Fellow udzielający wywiadu, to  Wywiadowany. 
4. Przystępując do wywiadu, każdy Wywiadowany wtedy zaakceptował jego regulamin.
5. Każdy wywiad przed publikacją wymagał zatwierdzenia przez Wywiadowanego.
6. Każdy wywiad zawiera rzetelnie opublikowane  informacje, które zostały przekazane drogą mailową w formie wymiany wiadomościami. 
7. Autor bloga w wywiadzie umieścił pytania i wypowiedzi własne w odpowiedzi Wywiadowanego w formie [Autor bloga:   Treść].
8. Autor bloga ma możliwość poprawiania treści wypowiedzi Wywiadowanych z zachowaniem poprawnej pisowni i stylu wypowiedzi.
9. Każdy wywiad zawiera poufne informacje i gwarantuje Wywiadowanym ochronę danych wrażliwych. Nigdy bez ich zgody wywiad nie będzie wykorzystany w części lub całości przez osoby trzecie za zgodą autora bloga. Wyłączeniem jest pisemna zgoda Wywiadowanego na inne wykorzystanie przez osoby trzecie bez zgody autora bloga.
10. Każdy wywiad jest zabezpieczony przed kopiowaniem treści z bloga. Wyłączono funkcję kopiuj z przycisku urządzenia. Zabronione jest używanie funkcji Print Screen.
11. Każde nieujawnione wykorzystanie wywiadu przez osobę trzecią w części lub całości jest równoważne z kradzieżą myśli intelektualnej w odniesieniu do prawa własności intelektualnej.
12. Autora bloga obowiązuje zachowanie ścisłej tajności w odniesieniu do nicków Użytkowników Fellow Wywiadowanych.
13. Każdy Wywiadowany ma możliwość zaktualizowania treści swoich wypowiedzi od dnia publikacji wywiadu do bezterminowo.
14. Każdy wywiad na blogu jest opublikowany bezterminowo. Wywiadowany nie może usunąć wywiadu z bloga na prośbę. Wyłączeniem jest możliwość usunięcia wywiadu z bloga na prośbę wtedy, gdy Wywiadowany zaproponuje osobę do wywiadu i w całości będzie przeprowadzony przez autora bloga.
15. Aktualizacja treści wywiadu ogranicza Wywiadowanego do udzielenia odpowiedzi. 
16. W każdym wywiadzie możliwe jest jego rozbudowanie o kolejne pytania i dalsze przeprowadzenie wywiadu w przypadku pozostania w kontakcie z Wywiadowanym.
17. Każdy wywiad zawiera 40 głównych pytań oznaczonych cieniowaniem koloru akwamaryna, akcent 5, jaśniejszy – 80% z czerwonym kolorem tekstu.
18. Na komentarze w wywiadzie nie odpowiada Wywiadowany. Autor bloga może opublikować treść Twojego komentarza bez odpowiedzi. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest moderowany przez autora bloga Karol Carl.
Możesz dodawać komentarze jako Anonimowy.