Łączna liczba wyświetleń

39. Wywiad 4




Wywiad 4
POUFNE!
24 lata
Czas realizacji: 4 dni
19.03.2015 r. – 22.03.2015 r.
Uwaga!
W celu ochrony danych wrażliwych i zapewnienia pełnej anonimowości zabrania się kopiowania treści w jakikolwiek sposób w części lub całości z każdego wywiadu.
1
Czy temat, który chcę z Tobą porozmawiać w wywiadzie jest  dla Ciebie delikatny? 
Nie jest dla mnie, ani delikatny, ani drażliwy to temat.
2
W jaki sposób dowiedziałeś się o wyniku pozytywnym?
Czy były to badania kontrolne, czy przypadkowo?
Kontrolne badania.
Co mnie skłoniło do zrobienia badań?
KAŻDY kto uprawia seks powinien się badać regularnie.
Nie tylko na HIV, ale na inne choroby weneryczne.
3
Czy często robiłeś badania kontrolne?
Co najmniej raz w miesiącu lub góra co dwa robiłem badania.
To nie boli.
Badania należy robić raz na 3 miesiące, albo chociaż raz na pół roku.
A jeżeli nie obchodzi Was Wasze zdrowie, to może niech zainteresuje Was, to że sami też możecie zakażać innych.
Jak na to wtedy Wasze sumienie zareaguje, gdy swoją niewiedzą zakazicie kogoś?
4
Czy z perspektywy czasu poleciłbyś, żeby takie badania robić i jak często?
Jak najbardziej uważam, że osoba, która uprawia seks powinna się badać w zależności jak często zmienia partnerów, ale co najmniej raz na pół roku, niestety statystyki w Polsce są zatrważające…
5
W profilu informujesz o obecności wirusa HIV w Twoim organizmie.
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że musiałeś powiedzieć to osobiście? Jeśli tak, to komu powiedziałeś?
Przyjaciel odebrał mnie z kliniki, to była pierwsza osoba, która się dowiedziała.
Musiałem ówczesnemu chłopakowi to powiedzieć, wiadomo po to by też się przebadał. Mój obecny partner wie, ale on dowiedział się właśnie przez ten profil i kilka innych osób: ciocia, przyjaciółki dwie i współlokator.
6
Czy w życiu zdarzyły Ci się sytuacje, że ktoś komuś powiedział o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Tak zdarzyło się, mój obecny partner po naszej kłótni chciał się odegrać i powiedział mojemu współlokatorowi i mojej przyjaciółce.
7
Pamiętasz ten dzień w którym otrzymałeś informację o wyniku?
Jak wtedy zareagowałeś?
Kiedy to było?
18 sierpnia 2014 roku.
W ciągu 5 dni (od 18-22 sierpnia 2014 roku) dowiedziałem się na temat wirusa HIV więcej, niż przez całe życie, mimo, że czytałem o tym wiele.
Ktoś mnie zapytał: „Czy nie przeklinałem, gdy dowiedziałem się o wyniku”? I szczerze z czystym sumieniem napiszę, że… nie.
Reakcje innych ludzi bywają ostre, dużo emocji, płacz, a czasem niektórzy mdleją. Tak przynajmniej w klinice opowiadali.
Zaś ja na spokojnie zadzwoniłem do przyjaciela by mnie odebrał, bo mimo, że człowiek siebie zna, ale nigdy nie wiadomo jak się zareaguje na taką wiadomość po opuszczeniu kliniki.
Drugą rzeczą była wysłana wiadomość do chłopaka, o tym jaka jest sytuacja i by przemyślał czy nadal jest w stanie być przy mnie.
Tak podszedłem do tego przytomnie. Od razu zleciłem badania mimo, że zalecali bym zrobił to następnego dnia, gdy emocje opadną.
Ale był też… płacz. Po wyjściu z kliniki podczas rozmowy z przyjacielem pojawił się strach, nie przed tym, że mam wirusa HIV, ale przed tym, co będzie gdy chłopak mnie jednak zostawi…?
8
W jaki sposób przekazano Ci informację o wyniku?
Jak wyglądało przekazanie informacji słownej o wyniku?
Sam to zobaczyłem, zrobiłem test: wyskakuje po kilku sekundach, jedna kropka zdrowy, dwie zakażony, tak zwany test przesiewowy. Koleś tylko powiedział, że "Chyba wiesz co to oznacza?" i tyle.

[Autor bloga: Co za koleś tak powiedział?]
Z kliniki co mnie przyjmował.

[Autor bloga: W taki sposób miałeś przekazaną informację o wyniku?]
Tak, koleś dobrze znał moją historię seksualną więc wiedział, że znam ryzyko itp. taka luźna wizyta u lekarza. Tak jak napisałem to był test przesiewowy, który pokazuje wynik po kilku sekundach, więc dowiedziałem się w kilka sekund po pobraniu krwi z palca.

[Autor bloga: Nie miałeś innych badań robionych?]
Potem miałem pobieraną krew na ustalenie jak dużo jest wirusa, jak dużo mam CD4 i inne.
9
Czy po odebranie wyniku poszedłeś sam?
Generalnie na badania zawsze chodziłem sam, więc można tak stwierdzić, że wyniki też odebrałem sam bo wyniki były po kilku sekundach w moim przypadku.
10
Czy jesteś wyoutowany?
Czy ktoś wie o Twojej orientacji seksualnej?
Tak jestem wyoutowany, generalnie wszyscy wiedzą.
11
Czy osobiście pierwsze komuś powiedziałeś o tym, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Nie wiem czy to się liczy, zadzwoniłem do przyjaciela by odebrał mnie z kliniki sam już się domyślił o co chodzi.

[Autor bloga: Tak, liczy się. Była to pierwsza osoba, której powiedziałeś o zakażeniu.]
12
Same badania jak przebiegają? 
Gdzie należy się zgłosić?
Czy są płatne?
Ile czeka się na wynik?
Badania na HIV można wykonać darmowo w kilkudziesięciu punktach w całym kraju.
Na inne choroby weneryczne badania można zrobić odpłatnie.

W Polsce istnieją darmowe kliniki w których można zbadać się na HIV, w Warszawie znam ze 3, w tych klinikach zazwyczaj dostaje się wyniki na następny dzień bo nie stosują testów przesiewowych dostępnych na miejscu są chyba zbyt drogie. W Warszawie między innymi na ul. Chmielnej i ul. Nowogrodzkiej.
13
Czy wpływ na Twoje zakażenie miał kontakt seksualny?
Czy wiesz jaką drogą doszło do zakażenia?
Większość z Was mnie źle odbierze, pomyślicie pewnie, że mam za swoje. Nie powinienem się dziwić. Niektórzy uważają nawet,  że sam się o to prosiłem.
Ale nie obchodzi mnie, co sobie ludzie pomyślą.
Tak, mam wirusa HIV przez seks bez zabezpieczenia.
Nie jestem z tego dumny, ale nie czuję też, że powinno się mnie przez to potępiać. Nikt np. nie patrzy z pogardą na palaczy, a oni też świadomie wywołują u siebie raka i inne choroby.
Nie, nie wiem kto był tą osobą bo zdarzało mi się uprawiać seks często. Mogę zawęzić grono „podejrzanych”, ale co mi to da? Może ten ktoś nie wiedział bo NIE ROBIŁ sobie regularnie testów?!
Nie jestem zły na tą osobę, raczej nawet o tym nie myślę kto to mógłby być. Bo według mnie nie można być złym na kogoś nieświadomego i kogoś kto nie ma rozumu by robić sobie testy. Inna sprawa jakby to zrobił celowo…
Nie mam też zamiaru nikogo przestrzegać przed seksem bez gumy. Każdy ma wybór i każdy powinien pilnować własnego zdrowia. Ale jeśli nie jesteś przygotowany na to, że możesz zakazić się wirusem HIV, to zakładaj gumę!
14
Czy wiesz w jakiej sytuacji doszło do zakażenia?
Nie wiem kiedy. Przypuszczam, że było to w czerwcu 2014 roku.
Ryzykownie się zachowałem.
15
Od jakiego czasu jesteś zobowiązany na leczenie z wirusem HIV?
13 września 2014 roku podjąłem bardzo ważną decyzję, zacząłem terapię antyretrowirusową. Nie będę mógł jej przerwać prawdopodobnie do końca życia.
Łykałem dwie tabletki rano (Kivexa i Raltegravir) i jedną wieczorem (Raltegravir).
Leków na HIV jest wiele różnych, wybrałem na początek te, które mają najmniej skutków ubocznych. Oczywiście konsultując, to wszystko z lekarzem. Po udanej terapii i zbiciu wiremii do 40 kopii wirusa. Przemęczyłem się z początkowymi skutkami ubocznymi.
Od razu też sprawdziłem ceny leków, które przyjmuję i bardzo się cieszę, że państwo (nie leczę się w Polsce) w którym mieszkam refunduje leczenie w 100%. W przeliczeniu na złotówki jest to około 5.900 zł miesięcznie!
16
Czy wirus HIV w jakimś stopniu człowieka uczy?
Jeśli tak, to czego nauczył już Ciebie?
Mnie niczego nie nauczył, to tylko wirus, jedynie rano przyjmować leki…
17
Czy po Twoim wyglądzie można poznać, że jesteś zakażony wirusem HIV?
Czy wirus HIV wpływa na Twój wygląd w ogóle?
Nie, nie wpływa to na mój wygląd ani trochę.
18
Czy w jakimś stopniu wirus HIV jest dla Ciebie odczuwalny?
Żyję jak dotychczas.
W styczniu 2015 roku pojawiła się u mnie depresja.
Zacząłem sam siebie podkręcać tym, że mam wirusa HIV… Coraz więcej o nim czytałem, rozmawiałem, pisałem z ludźmi, którzy z tym żyją. Żyłem tylko tym. Potrafiłem nie wychodzić z domu tygodniami, baaa z łóżka nawet, co nie było takie złe. I kilka innych gorszych objawów depresji…
Teraz łykam dodatkowo antydepresanty. Czyli więcej pastylek w moim życiu.
Normalnie prawie jak w akademii pana Kleksa. Pomagają.
19
Czy przed zakażeniem wirusem HIV wiedziałeś coś o tym wirusie?
Wiedziałem dużo, byłem wolontariuszem wspierającym różne akcje, moja mama tak samo była wolontariuszką, więc sporo wiedziałem.
20
Czy uczysz się i dowiadujesz każdego dnia o wirusie HIV, żebyś umiał z nim żyć?
Nie, umiem z tym żyć.
21
Czy dużo czasu poświęcasz na swoją edukację o wirusie HIV?
Nie, był okres w moim życiu, że poświęcałem więcej czasu.
22
Z jakich stron www korzystasz w celu edukacji o wirusie HIV?
aidsmap.com
23
Czy korzystasz również z forum w celu popisania z kimś zakażonym wirusem?
Na początku jak się dowiedziałem pisałem z kilkoma osobami, teraz już nie.
24
Zakazić się może każdy!
Czy przed zakażeniem w Twoich myślach było to, że Ty też możesz?
Tak, ja wiedziałem, że mogę zakazić się wirusem, nie było to dla mnie zaskoczeniem.
25
Czy masz tyle lat, ile wpisane w profilu?
Jaka jest Twoja orientacja seksualna?
Jaka jest Twoja rola w seksie?
Tak, mam 24 lata.
Jestem homoseksualny. Mam też sporadyczne kontakty seksualne z dziewczynami.
Rola w seksie: uniwersalny.
26
Czy użytkownicy fellow piszą do Ciebie z propozycjami o spotkanie?
Tak, piszą.
27
Jaka grupa wiekowa użytkowników fellow pisze do Ciebie z propozycjami spotkania?
Różnie, od 18 do 50 lat.
28
Czy wirus w jakimś stopniu zmienił Twoje życie osobiste lub zawodowe?
Ani trochę, nic się nie zmieniło.
29
Dlaczego społecznie ludzie odczuwają lęk na informację, że ktoś jest nosicielem wirusa HIV lub przed wirusem HIV?
Czy Ty też tak miałeś przed zakażeniem?
Bo są niedouczeni w tym temacie, słyszeli dużo stereotypów. Ci, którzy wiedzą w jaki sposób można się zakazić wirusem HIV, nie czują lęku. Ja nie miałem problemów z ludźmi z HIV, ani tym bardziej nie czułem strachu.
30
Wiesz więcej, ryzykujesz mniej!
Czy swoją wiedzę o wirusie przed zakażeniem odnosiłeś też do siebie?
Nie. Zabezpieczałem się w taki sposób, że to zależało od osoby z którą seks uprawiałem.
31
Czy podczas swojej szkolnej edukacji przez te lata edukatorzy przekazali Ci wystarczającą wiedzę o wirusie HIV?
Skończyłem katolicką szkołę, nie było mowy nawet o zabezpieczaniu się, a co dopiero o HIV. W szkole o HIV nie nauczyłem się niczego.
32
Czy w przyszłości będziesz chciał stworzyć związek z mężczyzną?
Czy będzie to osoba pozytywna?
Już tworzę związek z niezakażoną osobą.

[Autor bloga: Jak u Was wygląda  teraz sfera intymna? Z zabezpieczeniem?]
Zazwyczaj z zabezpieczeniem mimo, że ryzyko zakażenia go jest bliskie zeru nawet bez gumki.
33
Jak społecznie reagują użytkownicy fellow na Twój profil wiedząc, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Zazwyczaj są ciekawi i wypytują, ale raz mi się zdarzyło, że zostałem „zmieszany z błotem”.

[Autor bloga: Czego są ciekawi i co wypytują?]
Jak się zakaziłem, jak to jest żyć z HIV.
34
Czy w jakimś stopniu byłeś dyskryminowany przez służbę zdrowia ze względu, że jesteś nosicielem wirusa HIV?
Z racji, że nie leczę się w Polsce, nie odpowiem na to pytanie bo niepotrzebnie zniszczę statystyki.
35
Czy opieka zdrowotna przy nosicielstwie wirusa HIV jest wg Ciebie kompleksowa?
W kraju w którym się obecnie leczę tak, nie korzystam z Polskiej służby zdrowia.
36
Twoim zdaniem Polska jest krajem tolerancyjnym ze względu na orientację i nosicielstwo wirusa HIV?
Ze względu na orientację – tak.
Ze względu na chorobę – nie.
37
O jakich drogach zakażenia każdy szczególnie powinien pamiętać?
Czy mając stałego partnera lub będąc w związku należy się również zabezpieczać?
Najczęściej HIV zakaża się przez kontakt seksualny z zakażonym, więc w tym szczególnie trzeba uważać.
To czy ktoś się zabezpiecza w związku, czy nie, jest wyborem tych osób. Każdy wie jakie jest ryzyko. Przy wiremii poniżej 40 ryzyko zakażenia kogoś jest bliskie zeru.
38
Jak się czujesz psychicznie i fizycznie w skali od 1 do 10 (10-rewelacyjnie)?
Poproszę o kolejne pytanie.
39
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla nowych użytkowników fellow?
To jest nowych pokoleń, które wkraczają w ten świat?
Nie mam nic im do powiedzenia.
40
Czy chciałbyś przekazać jakąś informację dla wszystkich użytkowników fellow, a także swoim rówieśnikom?
Też nie.

[Autor bloga: Jak należy postępować w przypadku poznania nowej osoby, która z czasem staje się naszym partnerem? Wymagać wtedy aktualnych badań lub zrobić jednocześnie?]
Według mnie jeśli chce się zacząć z partnerem uprawiać seks bez gumy, to warto przejść się razem do kliniki i zrobić razem badania.


[Autor bloga: Czy osoby, które spotykają się tylko na seks powinny wymagać aktualnych badań lub zawsze się zabezpieczać?]
To zależy od danej osoby.


Wywiadu udzielił: Autor bloga seropozytywny (czytaj więcej).

DBASZ O SWOJE ZDROWIE?
Twoje badanie:
3 miesiące wstecz <- Pobranie z palca
2 tygodnie wstecz <- Pobranie z żyły 

1. Przystępując do wywiadu wybrany Użytkownik Fellow udzielił go dobrowolnie, bezpłatnie na potrzeby bloga Wszystko o Fellow www.wszystko-o-fellow.blogspot.com, którego właścicielem jest Karol Carl.
2. Autor bloga zaprosił do udzielenia wywiadu 10 wybranych osób spośród wszystkich Użytkowników Fellow zakażonych wirusem HIV.
3. Użytkownik Fellow udzielający wywiadu, to  Wywiadowany.
4. Przystępując do wywiadu, każdy Wywiadowany wtedy zaakceptował jego regulamin.
5. Każdy wywiad przed publikacją wymagał zatwierdzenia przez Wywiadowanego.
6. Każdy wywiad zawiera rzetelnie opublikowane  informacje, które zostały przekazane drogą mailową w formie wymiany wiadomościami.
7. Autor bloga w wywiadzie umieścił pytania i wypowiedzi własne w odpowiedzi Wywiadowanego w formie [Autor bloga:   Treść].
8. Autor bloga ma możliwość poprawiania treści wypowiedzi Wywiadowanych z zachowaniem poprawnej pisowni i stylu wypowiedzi.
9. Każdy wywiad zawiera poufne informacje i gwarantuje Wywiadowanym ochronę danych wrażliwych. Nigdy bez ich zgody wywiad nie będzie wykorzystany w części lub całości przez osoby trzecie za zgodą autora bloga. Wyłączeniem jest pisemna zgoda Wywiadowanego na inne wykorzystanie przez osoby trzecie bez zgody autora bloga.
10. Każdy wywiad jest zabezpieczony przed kopiowaniem treści z bloga. Wyłączono funkcję kopiuj z przycisku urządzenia. Zabronione jest używanie funkcji Print Screen.
11. Każde nieujawnione wykorzystanie wywiadu przez osobę trzecią w części lub całości jest równoważne z kradzieżą myśli intelektualnej w odniesieniu do prawa własności intelektualnej.
12. Autora bloga obowiązuje zachowanie ścisłej tajności w odniesieniu do nicków Użytkowników Fellow Wywiadowanych.
13. Każdy Wywiadowany ma możliwość zaktualizowania treści swoich wypowiedzi od dnia publikacji wywiadu do bezterminowo.
14. Każdy wywiad na blogu jest opublikowany bezterminowo. Wywiadowany nie może usunąć wywiadu z bloga na prośbę. Wyłączeniem jest możliwość usunięcia wywiadu z bloga na prośbę wtedy, gdy Wywiadowany zaproponuje osobę do wywiadu i w całości będzie przeprowadzony przez autora bloga.
15. Aktualizacja treści wywiadu ogranicza Wywiadowanego do udzielenia odpowiedzi.
16. W każdym wywiadzie możliwe jest jego rozbudowanie o kolejne pytania i dalsze przeprowadzenie wywiadu w przypadku pozostania w kontakcie z Wywiadowanym.
17. Każdy wywiad zawiera 40 głównych pytań oznaczonych cieniowaniem koloru akwamaryna, akcent 5, jaśniejszy – 80% z czerwonym kolorem tekstu.
18. Na komentarze w wywiadzie nie odpowiada Wywiadowany. Autor bloga może opublikować treść Twojego komentarza bez odpowiedzi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest moderowany przez autora bloga Karol Carl.
Możesz dodawać komentarze jako Anonimowy.